Бишкек шаарынын жаңы генпланында коомдук транспорттун 3 системасы сунушталды
2050-жылга чейинки Бишкек шаарынын планында жеткирүү жөндөмдүүлүгү жогору жүргүнчү ташуучу коомдук транспорттун 3 жаңы системасын түзүү каралып жатат.
Документке ылайык, биринчиси – Кожомкул жана Покровка айылдары менен агломерациялык байланыш кылган “батыш-борбор-чыгыш” багыттары боюнча жүргүнчүлөрдү ташуучу ички шаардык транспорт. Бул темир жолдун 28 километрин электрлештирүү, бир жолдуу участоктордо экинчи жолдорду куруу, “Бишкек-1”, “Бишкек-2”, “Сокулук”, “Аламүдүн” темиржол станцияларын оңдоо, 4 жаңы жана 4 мурдагы темир жол аялдама пункттарын реконструкциялоо, ошондой эле темир депосун куруу болжолдонуп жатат.
Экинчи система – пландаштырылган автобекетке кошула турган, “түштүк – борбор” жана “түштүк-батыш – түштүк-чыгыш” багыты боюнча жүргүнчүлөрдү тейлөөчү жеңил релстүү транспорт(трамвай). Бул система боюнча жалпы узундугу 45,1 километр келген трамвай линиясын жана депосун куруу болжолдонгон.
Үчүнчү система – жалпы узундугу 93,4 километрге созулган “түндүк – түштүк” жана “түндүк – борбор” багытындагы жүргүнчүлөрдү ташуучу, автовокзалдарга, “Манас” эл аралык аэродромуна кошулган метробус. Мындан сырткары, шаардын жаңы планында автобус, электробустар үчүн 685,4 чакырым магистралдык жол түйүнүн куруу каралып жатат.