Кыргызстандыктар чыгырыкты көңүл ачуу үчүн эмес, транспорт катары колдонушат: 70% учурда аны шаарда жол жүрүү үчүн тандашат

Кыргызстандыктар чыгырыкты көңүл ачуу үчүн эмес, транспорт катары колдонушат: 70% учурда аны шаарда жол жүрүү үчүн тандашат

Яндек.Goнун серепчилери кыргызстандыктар сезондо (март-август) чыгырыкты кантип колдонуп жаткандыгы жөнүндө маалымат беришти. Биринчи 1-2 сапар көбүнчө көнүл ачуу иретинде болсо, экинчисинен кийинки жол жүрүүнүн 70% дан ашыгы транспорт катары колдонулат. Орточо жол жүрүүнүн узактыгы күндүзү да түнкү убакта да – 11 мүнөткө барабар.

 Активдүү колдонуучулардын үчтөн биринин (10дон ашык ирет жол жүргөн) маршруттары кайталануучу. Башкача айтканда, алар сезондо кеминде беш жолу барган жерине кайрадан эле барышат. Чыгырыкка болгон суроо-талап эртең мененки саат 6-7 жана түштөн кийин/кечинде саат 16-17де жогорулайт. Чыгырыкта жол жүрүүнүн 15% түнкү саат 23:00дөн 6:00го чейин коомдук транспорт жүрбөгөн убакка туура келет. Бул убакта алар автобус жана микроавтобустарга альтернатива болуп, үйгө тезирээк жетүүгө мүмкүндүк берет.

 Кыска мөөнөткө ижарага берилген чыгырыкты колдонуу жеке унааны тейлөө чыгымдарын жокко чыгаруу менен шаарды кыдыруу чыгымдарын азайтууга жардам берет. Мындан тышкары, чыгырык менен жүрүү башка транспорт түрлөрүнө караганда көп учурда арзан болот.

 Чыгырыктар жол жүрүүдө акчаны үнөмдөөдөн тышкары, убакытты да сарамжалдайт. Сезон учурунда жөө басуунун ордуна чыгырыкты тандаган кикшеринг колдонуучулары 233 миң сааттан ашык убакытты үнөмдөшкөн.

Мындан тышкары окуңуз

Кеминде Архитектура башкармалыгынын жаңы имараты курулуп жатат

Кеминде Архитектура башкармалыгынын жаңы имараты курулуп жатат

Курулуш, архитектура жана турак жай-коммуналдык чарба министри Нурдан Орунтаев Чүй облусуна болгон иш сапарынын алкагында Кемин райондук шаар куруу жана архитектура башкармалыгынын кызматкерлери менен жолугуп, алар иштеп жаткан эски имараттын абалы менен таанышты. Бул тууралуу министрликтин маалымат кызматынан билдиришти. Министрдин айтымында, өлкө боюнча ведомствого караштуу бардык административдик имараттар акырындап жаңыланууда.

Казакстандагы жаңы Салык кодексинин нормалары казак, кыргыз бизнесине кандай таасир этет?

Казакстандагы жаңы Салык кодексинин нормалары казак, кыргыз бизнесине кандай таасир этет?

Казакстанда жаңы Салык кодексинин нормалары боюнча иштөөгө даярдык көрүлүп жатат. Ал 2026-жылдын 1-январынан тарта ишке кирет. Өлкөнүн айрым ишкерлери бул жаңы нормалар орто класска жана экономикага сокку болот деп айта башташты. Ал тургай казак ишкерлери муну “чакан жана орто бизнеске каршы глобалдык саясат” дешип, документти “жазалоочу китеп” атап жиберишти.  Казакстандын

Кыргызстандын тышкы соодасы 9 айда 8,3%га кыскарды

Кыргызстандын тышкы соодасы 9 айда 8,3%га кыскарды

2025-жылдын январь-сентябрь айларында Кыргызстаннын тышкы соода жүгүртүүсү 11,3 млрд АКШ долларын түзүп, 2024-жылдын тийиштүү мезгилине салыштырмалуу 8,3%га азайды. Соода жүгүртүүнүн түзүмүндө экспорттун үлүшү 18,9%, импорттун үлүшү 81,1% болуп белгиленди. Бул тууралуу Экономика жана коммерция министрлигинен билдиришти. Тышкы жана өз ара сооданын төмөндөшү экспорттун да, импорттун

Кыргызстанда орточо маяна 9 айда 42 757 сомго жетти

Кыргызстанда орточо маяна 9 айда 42 757 сомго жетти

Бир кызматкердин (чакан ишканаларды кошпогондо) орточо айлык номиналдык эмгек акысы 2025-жылдын январь-сентябрь айларында 42 757 сомду түзүп, 2024-жылдын тийиштүү мезгилине салыштырмалуу 19,5 %га, ал эми реалдуу эмгек акынын өлчөмү керектөө бааларынын индексин эске алуу менен – 10,9 %га өстү. Бул тууралуу Экономика жана коммерция министрлигинен билдиришти. 2025-жылдын январь-сентябрь номиналдык